RSS

Om mig

Namn: Magnus Brungs
Född: 1977

Utbildning
Lärarexamen avsedd för undervisning i svenska i grundskolans tidigare år (år 1-7) och för specialpedagogisk verksamhet.

Kurser utöver examen
Pedagogisk dokumentation med IT-stöd, Drama som pedagogiskt arbetssätt, samt Pedagogisk psykologi.

Lärarlegitimation i
– Förskoleklassen
– Grundskolan åk 1-6 Matematik
– Grundskolan åk 1-6 Svenska
– Grundskolan åk 1-3 Svenska som andraspråk

Arbetar
Arbetar som förstelärare med kommunövergripande skolutvecklingsuppdrag, samt som undervisande lärare i svenska, matematik och teknik inom grundsärskolan (skolår 6-9). 20 procent av min tjänst är avsatt till centralt utvecklingsarbete riktat till samtliga grundsärskolor i Mölndal. I detta ingår bland annat IKT-frågor, såväl tekniskt som pedagogiskt stöd, handledning, utbildning, samt arbete med IUP och skriftliga omdömen. Jag har även 20 procent avsatt till grundskolor som har inkluderade grundsärskoleelever. Detta arbete innfattar bland annat (viss) handledning utifrån struktur, förhållningssätt och bedömning, samt att samordna träffar för berörd personal.

Tror på: Meningsfull och individanpassad undervisning, lustens betydelse vid inlärning, samt att använda IKT som en resurs i lärandet.

Motto: Om en elev inte lär måste jag förändra mitt sätt att lära ut.

Kontakt
Twitter: @magnusbrungs
Google+: Magnus Brungs
Facebook: Magnus Brungs
Skype: Magnus Brungs
Vimeo: Magnus Brungs
YouTube: Manganskanal
E-post: använd e-post-knappen nedan

 

4 svar till “Om mig

  1. AnnaGillberg

    14 juni, 2011 at 22:45

    Hej! Nu har jag sett din film. Det känns väldigt välkomnande. Kan tänka mig att det är kul för nya besökare att se dig och höra dig. Jag tycker det är lärorikt att vara i denna coachgrupp och du besitter stor kunskap och jag upplever dig som mycket bra på att reflektera.

     
    • magnusbrungs

      15 juni, 2011 at 22:05

      Roligt att filmen känns välkomnande 🙂 Jag håller med om att det är lärorikt och även utvecklande att sitta med i denna coachgrupp. Våra reflektionssamtal var verkligen innehållsrika och jag är imponerad av all den kunskap som gruppen besitter!

       
  2. Katarina Nygren

    15 juni, 2011 at 17:35

    Måste bara kommentera ditt motto. I mitt klassrum har jag ett litet staffli med en text på som lyder:
    ”Om barn är oförmögna att lära sig bör vi anta att vi ännu inte hittat det rätta sättet att undervisa dem.”
    Precis samma innebörd som i ditt motto. Det är väl därför en del av oss hela tiden letar efter alternativa och fler sätt att lära/lära ut på, för att kunna möta alla elever på rätt sätt.

     
    • magnusbrungs

      15 juni, 2011 at 22:25

      Va roligt, för det är nog utifrån just det citatet som mitt motto är formulerat. Det är mycket svårt att sluta leta efter alternativa och fler sätt att lära ut på. Man vill verkligen kunna möta varje elev där just han/hon befinner sig och tillåta alla att utvecklas så långt som det bara är möjligt!

       

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: