RSS

Mentorsutbildning med IKT-stöd

01 Okt

Under höstterminen 2014 kommer jag läsa kursen Mentorsutbildning med IKT-stöd. Detta gör jag som en del i min tjänst som förstelärare där jag arbetar med kommunövergripande skolutvecklingsuppdrag.

I utbildningen ingår att starta ett reflektionsdokument kring mentorsfrågor. Syftet med dokumentet, dvs allt som publiceras under kategorin Mentorsutbildning med IKT-inriktning, är att under kursen gång definiera min mentorsfilosofi och ta ställning till olika frågeställnigar som tas upp i kursen.

Jag har givetvis vissa förväntningar på kursen. Framförallt handlar dessa om att få insikt i mentorskapets innebörd, i olika samtalsmodeller och att kunna tillämpa dessa, dels i mentorssamtalen men även i andra handledande samtal.

 

Kommentera

 
